Kundtjänst

Välkommen till Kundtjänst som hjälper dig med ärenden som rör böcker och AV-media, t.ex. frågor kring titlar som du inte finner i vårt sortiment, beställningar, leveransbesked, reklamationer mm.

Under flikarna FAQ, Så handlar du, Söktips samt BTJ:s köpvillkor nedan hittar du information som kan hjälpa dig i många fall. Annars är du alltid välkommen att kontakta Kundtjänst vars kontaktuppgifter och öppettider du hittar under fliken Kundtjänst.

Frequently Asked Questions - Vanliga frågor och svar


BTJ BYTER DISTRIBUTÖR

Detta kan påverka leveranstiderna under vecka 48 och 49. Du kan göra dina beställningar precis som vanligt. Här nedan följer svar på några vanliga frågor.

Varför byter BTJ distributör?
- BTJ är en privat näringsidkare som ständigt strävar efter att bli mer effektiv. Den nya leverantören ligger geografiskt närmare BTJ:s huvudkontor vilket ger flera fördelar inte minst ökad flexibilitet. På så sätt kan vi fortsätta leverera, mer effektivt och med samma kvalitet.


FÖR DIG SOM KUND

Går det fortfarande att beställa från BTJ?
- Ja, BTJ fortsätter att ta mot beställningar som vanligt. Vi räknar dock med något längre leveranstider under flyttfasen vecka 48 och 49. Vår verksamhet fortsätter som vanligt men med ett nytt distributörssamarbete.

Hur påverkas du som kund av bytet?
- BTJ har förberett bytet i flera månader. Vi räknar med att du som kund inte kommer att märka att det blir en ny distributör på annat sätt en något längre leveranstider under vecka 48 och vecka 49, då det nya samarbetet påbörjas.


FÖR DIG SOM LEVERANTÖR

Vilken adress är BTJ:s leveransadress?
- Från 25 november har BTJ en ny leveransadress:
Postpac AB
Att: BTJ AB
Maskingatan 6
274 30 SKURUP

Ska en order lagd före 25 november skickas till den gamla adressen?
- Nej, från 25 november ska alla leveranser, även olevererade restorder, skickas till vår nya adress.


1. Hur beställer jag?
2. Kan man begränsa sökningen till t.ex endast bok eller ljudbok?
3. Varför får man ingen träff på artikeln?
4. I vilka utförande finns boken?
5. Kan man få tex mediet utrustad med RFID?
6. Vilken utgåva av boken ska man välja?
7. När sker leverans?
8. Vad menas med att en artikel är tillfälligt slut?
9. Var kan man se vad som är beställt?
10. Vad innebär annulleringsbeskedet som vi fått?
11. Kan man avbeställa?
12. Har fått leverans av en skadad/felaktig artikel - hur gör man?
13. Kan man själv ändra sina kontaktuppgifter?
14. Vad gäller för filmrättigheter?
15. Hur hanterar BTJ dina personuppgifter?

Sök i din orderhistorik  

Gå till orderhistoriken

Kontakta Kundtjänst

Kontakta oss om... 
Kontakta Kundtjänst

tel. 046-18 01 80
kundtjanst@btj.se

Postadress:

221 82 Lund